PERSUITINGEN
     SELL or BUY it

Elsevier thema Interieur, september 2008

Elsevier Thema Interieur

Woonbeurs RAI, september 2008

Het SELL or BUY it team van adviseurs geven interieuradviezen bij het huis van Ariadne At Home.

woonbeurs Ariadne at Home 2008

Ariadne At Home, augustus 2008

SELL_or_BUY_it_Ariadne_At_Home_augustus_2008

Interieurspot.nl, februari 2008

Verkoopstyling groeimarkt

Veenendaal - Onder de naam SELL or BUY it is sinds kort een landelijk netwerk van interieuradviseurs actief dat (ver)kopers adviseert bij het aan- of verkopen van hun woning. Het is een initiatief van Michelle de Ruiter (31), bekend als interieuradviseuse van het SBS 6-programma Stay or Go. Michelle heeft gedurende enkele jaren voor de landelijke woonformule Trendhopper gewerkt waar zij verantwoordelijk was voor p.r. en marketing.

Ook kreeg ze bekendheid als interieuradviseuse van het tv-programma Stay or Go, waarbij een gezin twijfelde over de huidige woonsituatie; wordt het verbouwen of verhuizen? Michelle: "De dilemma's die hierin aan bod kwamen, hebben deels geleid tot het begin van dit nieuwe initiatief. En ik ben ervan overtuigd dat een goed interieuradvies absoluut een toegevoegde waarde is bij de aan- en verkoop van woningen." Een eerste activiteit van SELL or BUY it is verkoopstyling: een advies om de woning aantrekkelijk in te richten, met als doel dat het huis daardoor sneller en tegen een hogere prijs verkocht kan worden.

Volgens Michelle wordt verkoopstyling een steeds bekender fenomeen in Nederland, mede dankzij tv-programma’s zoals TV Makelaar en Huisdokter. "In Amerika is het inmiddels de gewoonste zaak van de wereld om interieuradvies in te winnen bij het verkopen van je woning. Nederlanders worden zich steeds meer bewust van deze toegevoegde waarde. Het aanbod is echter versnipperd, moeilijk toegankelijk en veelal regionaal. SELL or BUY it biedt een landelijke dekking en is snel en simpel via internet te regelen. Consumenten die hier interesse in hebben, kunnen een afsprakenformulier invullen op de website www.sellorbuyit.nl en daarmee heel eenvoudig interieuradvies aanvragen, ongeacht de woonplaats van de klant."
Een tweede belangrijke activiteit van de bij SELL or BUY it aangesloten interieuradviseurs - vrouwen én mannen - is dat zij meegaan naar bezichtigingen van woningen en hierbij de aspirant-kopers adviseren. Michelle de Ruiter: "Donkere schrootjes, een oude keuken, een kleine badkamer, de verkeerde meubelen, gedateerde kleuren. Al deze onderdelen bepalen de eerste indruk en maken het soms moeilijk om de mogelijkheden van het nieuwe huis goed te zien. Een interieuradviseur kan aan de hand van de specifieke woonwensen van de aspirant-kopers deze mogelijkheden beter inschatten en schetsen." (www.sellorbuyit.nl)

Persbericht, januari 2008

Nieuw! Landelijk netwerk van interieuradviseurs voor het aan-en verkopen van woningen

Door het invullen van een afsprakenformulier op de gelanceerde website www.sellorbuyit.nl kan eenvoudig interieuradvies aangevraagd worden, ongeacht de woonplaats van de klant. Een van de belangrijkste activiteiten van het netwerk van interieuradviseurs is dat zij meegaan naar bezichtigingen van woningen en hierbij de aspirant-kopers adviseren. De tweede activiteit is verkoopstyling: een advies om de woning aantrekkelijk in te richten, waardoor het huis sneller en tegen een hogere prijs kan worden verkocht. Diverse vervolgstappen zijn hierbij mogelijk, zoals het daadwerkelijk inrichten van de (nieuwe) woning, een personal shopper mee op meubeljacht of het tijdelijk inrichten van een leegstaande woning die nog niet is verkocht.

‘Een eerste indruk, maakt men geen tweede keer’

Interieuradvies bij het verkopen van een woning, ook wel verkoopstyling genoemd, wordt een steeds bekender fenomeen in Nederland. Tv-programma’s als ‘TV Makelaar’ en ‘Huisdokter’ dragen daaraan bij. In Amerika is het de gewoonste zaak van de wereld interieuradvies in te winnen bij het verkopen van een woning. Nederlanders worden steeds meer bewust van deze toegevoegde waarde. Het aanbod is echter versnipperd, moeilijk toegankelijk en regionaal. SELL or BUY it biedt deze dienst met een landelijke dekking en is eenvoudig via internet te regelen. Nog relatief onbekend is de mogelijkheid een interieuradviseur in te schakelen tijdens een bezichtiging van een woning. Donkere schrootjes, een oude keuken, een kleine badkamer, de verkeerde meubelen, gedateerde kleuren... Al deze onderdelen bepalen de eerste indruk en maken het moeilijk de mogelijkheden van het nieuwe huis goed te zien. Een interieuradviseur kan aan de hand van de specifieke woonwensen van de aspirant-kopers deze mogelijkheden beter schetsen.

Op de website www.sellorbuyit.nl wordt kennis gemaakt met de Interieuradviseurs. Door als landelijk netwerk te opereren kan flexibel ingesprongen worden op de vraag. Onderling delen de interieuradviseurs hun kennis door op een aantal momenten per jaar bij elkaar te komen en gezamenlijk workshops te volgen. Op deze wijze wordt het vereiste niveau gewaarborgd en wordt optimaal gebruik gemaakt van de aanwezige knowhow.

Persoonlijke informatie
SELL or BUY it is een initiatief van Michelle de Ruiter en haar bedrijf MIES PR, Marketing & Media. Michelle heeft gedurende enkele jaren voor de landelijke woonformule Trendhopper gewerkt waar zij verantwoordelijk was voor PR en Marketing. Daarnaast is zij te zien geweest als interieuradviseur in het SBS 6 programma Stay or Go. In dit programma stond een gezin centraal waar getwijfeld werd over de huidige woonsituatie; wordt het verbouwen of verhuizen? De dilemma’s die in Stay or Go aanbod kwamen, hebben deels geleid tot het begin van dit nieuwe initiatief.